Oświetlenie pojazdów ciężarowych powinno wytrzymać duże obciążenia, być w dużym stopniu bezawaryjne i zapewniać doskonałe oświetlenie aż do końca każdej jednej podróży, bo codzienne długotrwałe użycie żarówek do naczep i pojazdów użytkowych cyklicznie wykańcza je.
Od niedawna ustalenia prawne wymuszają dodatkowo obowiązek oznaczania odbiciowego krawędziowego nowo zarejestrowanych w Polsce aut ciężarowych. Oznakowanie odbiciowe obrysowe tylne musi być zamocowane na ciężarówkach o szerokości większej niż 2100 mm należących do kategorii N2 o największej masie totalnej przewyższającej 7,5 t oraz N3 i O3 i O4.
Natomiast poboczne ma być mocowane na samochodach o wielkości boku przekraczającej 6000 mm zaliczających się do kategorii: N2 o maksymalnej masie totalnej większej niż 7,5 t oraz N3, O3 i O4. W przypadku pozostałych kategorii pojazdów, w tym podwozia pojazdu ciężarowego z kabiną i ciągnika siodłowego odblaski jest dobrowolne, ale nie umieszcza się go na pojazdach kategorii M1 i O1. Oznakowanie refleksowe obrysowe może być wykonane przy użyciu linii nieprzerwanych lub nieciągłych w kolorze białym lub żółtym. Oznakowanie refleksowe krawędziowe wybitnie poprawia widoczność auta w gorszych warunkach, przez co poprawia bezpieczeństwo na trasie.