Grzejniki Purmo podwyżka

Posted onTags, ,

Jak zwykle o tej porze roku właściciel marki Purmo podnosi ceny swoich grzejników. Jak łatwo się domyśleć, w tym roku zmiana cen także wiąże się z podwyżką. Sytuacja jest taka sama u innych firm w branży instalacyjnej. Od wielu lat ceny artykułów systematycznie idą w górę po kilka procent rocznie. Jest to o tyle interesujące, że publiczne głoszone tezy o inflacji rok do roku w granicach dwóch procent a często poniżej 1% za rok 2018, mają się zagadkowo do notowanych zmian cen produktów w przemyśle. Wątpliwym wytłumaczeniem mogą być problemy w produkcji a tym samym przewaga popytu nad podażą. DlaPurmo, istnieje na rynku dość duża liczba producentów grzejników panelowych i dekoracyjnych, oferujących nie tylko niższe ceny, ale także krótsze terminy realizacji zamówienia. W przypadku grzejników dekoracyjnych, łazienkowych czas oczekiwania w Purmo wynosi miesiąc. Dla produktów malowanych na zamówienie oraz dla serii Aquilo grzejników kanałowych okres oczekiwania wynosi nawet 8 tygodni. Jedynym wytłumaczeniem sytuacji może być rozpoznawalność marki. Jeśli popytać klientów o markę grzejnika, to jeżeli padają odpowiedzi to jest to w 80% właśnie marka Purmo. Producent grzejników Purmo wiele lat temu prowadził bardzo szerokie kampanie reklamowe. Bardzo dużo klientów kojarzy produkty Purmo z symbolem kota wkomponowanego w logo tej marki. Symbol ten był tak utrwalony, że wiele lat temu gdy doszło do zmiany logo, to firma miała problem z rozpoznawalnością. Rzadko się zdarza, że marka ma tak mocno zakorzenione logo wśród klientów. Sytuacja ta jest o tyle ciekawa że Purmo nie jest marką globalną. Jest identyfikowana w tylko w Europie i największym uznaniem cieszy się właśnie w naszym kraju. Drugim krajem z popularnością o połowę mniejszą jest Finlandia. Wykreowana jeszcze w XX wieku rozpoznawalna marka grzejników zaczyna jednak chyba cierpieć z powodu ignorancji koncernu. Internetowe narzędzia do monitorowania popularności haseł w wyszukiwarkach pokazują wyraźnie, że popularność produktów z Purmo w nazwie powoli, ale ciągle spada.